Stichting Trésor is nauw betrokken bij het onderwijs van de Bachelor Biologie van de Universiteit Utrecht. Vanuit de stichting worden regelmatig hoorcolleges en projecten georganiseerd. Daarnaast is een veldcursus opgezet voor masterstudenten van de opleiding Environmental Biology. Studenten krijgen een introductie in de tropische ecologie en worden gedurende een tweeweekse reis naar Frans-Guyana ondergedompeld in methoden voor veldwerk in de tropen.

Naast universitair onderwijs, is vanuit de stichting ook een lespakket ontwikkeld dat ‘Regenwoud in de klas’ heet. Het pakket is ontwikkeld door Esther van Vliet en bedoeld voor middelbare scholen. Bovendien heeft Rens Vaessen voor Stichting Trésor een lezing gegeven aan middelbare scholieren voor U-talent programma van de Universiteit Utrecht (lees hier meer!).

Uiteraard heeft de Association ook haar eigen onderwijsprogramma’s. Zo is er een schoolboekje ontwikkeld en worden er regelmatig excursies en rondleidingen georganiseerd. Meer informatie over voorlichting en onderwijs is te vinden op de website van de Association. (Nu nog in het Frans, maar binnenkort ook in Nederlands en Engels!)

Website Association Trésor