Association Trésor

rnr124-logoAssociation Trésor (kortweg ‘Association’) is het vierkoppige team dat de reservaten in Frans-Guyana beschermt. Daarnaast voeren ze projecten uit met betrekking tot onderwijs en onderzoek. Het team bestaat uit een conservator en drie boswachters.

Conservatoire du littoral

consevatoire du littoral

Conservatoire du Littoral (kustbescherming, kortweg CdL) is een overheidsinstelling. CdL koopt gebieden op (met name langs de kust) met het doel ze te beschermen en is sinds 2014 grondeigenaar van Trésor.

Wereld Natuur Fonds

WWF_25mm_no_tab

Het Wereld Natuur Fonds is sinds de oprichting van Stichting Trésor nauw betrokken geweest bij het reilen en zeilen van de stichting. Mede dankzij financiële steun van het WNF is het project Trésor uitgegroeid tot een succesverhaal. Sterker nog, zonder het WNF was het waarschijnlijk niet mogelijk geweest.

Ficus Forever

In samenwerking met Stichting Trésor, hebben samenwerkende kwekers, Ficus Forever, meegeholpen bij het ontwikkelen en vermarkten van de Ficus Trésor. Op deze manier ontstond het principe dat men met de aanschaf van een kamerplant het regenwoud konden beschermen.

Utrechtse Biologen Vereniging

De Utrechtse Biologen Vereniging (UBV) is de studievereniging van de opleiding Biologie van de Universiteit Utrecht. De UBV bestaat uit een grote groep enthousiaste jonge mensen die zich met grote regelmaat vrijwillig inzetten voor de stichting.

Stichting Trésor mag zich daarnaast erg gelukkig prijzen met een grote groep donateurs, zowel bedrijven als particulieren. Zonder jullie steun zouden we nooit zo veel successen hebben geboekt. Bedankt!