Ficus Trésor kopen

We hebben bijzonder nieuws! Stichting Trésor gaat een samenwerking aan met Plantsome. Plantsome is in korte tijd uitgegroeid tot de populairste plantenwebshop van Nederland. Ze zijn zelfs België en Duitsland al aan het overwoekeren. En hun succesformule gaan ze inzetten om het regenwoud te beschermen!

Het verhaal van de Ficus Trésor begon in Frans-Guyana. Om een kaal stuk grond weer terug te geven aan de natuur, was beplanting nodig. Vijgenbomen (het plantengeslacht Ficus) staan erom bekend dat ze jaarrond vruchten dragen. Daar komen dan ook een hoop beesten op af – van vogels tot opossums tot apen. Deze beesten poepen natuurlijk elders gegeten zaadjes weer uit. De theorie was dat het aanplanten van vijgenbomen een soort van natuurlijke zaaiing van allerlei planten zou veroorzaken. Er was alleen één probleem…

In Frans-Guyana lukte het niet om de plant, voluit genaamd Ficus americana subsp. guianensis, op te kweken. De Botanische Tuinen in Utrecht schoten te hulp. Voor ze het wisten hadden ze een kas vol met vijgenbomen. In samenwerking met Forever Plants Group en Esprit Plants is de plant vermeerderd en omgedoopt tot “Ficus Trésor” – en nu verkrijgbaar bij Plantsome!

Per verkochte Ficus Trésor doneert Plantsome een deel van de opbrengst aan Stichting Trésor. Met het kopen van een echte Ficus Trésor, bescherm je gelijk zijn oorsprong. Het beschermen van het regenwoud is nog nooit zo leuk geweest!

Ficus Trésor

Wil jij ook een supergave plant in huis én de kwetsbare oorsprong van de Ficus helpen beschermen? De Ficus Trésor is vanaf nu te koop bij Plantsome – Nederlands mooiste plantenwebshop. Voor iedere verkochte Ficus Trésor ontvangt Stichting Trésor een donatie van Plantsome. Op die manier vloeit een gedeelte terug naar de oorsprong: het regenwoud. Koop dus nu een Ficus Trésor en help ons beschermen wat kwetsbaar is!

De Ficus Trésor valt op door zijn robuuste en glimmende blad, dat hij overigens niet laat vallen. In tegenstelling tot menig andere kamerplant kan de Ficus Trésor een plaats in de schaduw prima verdragen. En, ook het vermelden waard, deze plant heeft een luchtzuiverende werking. Behalve duurzaam is hij dus ook nog eens gezond!