Belastingvrij schenken

Hoe uw donatie wordt besteed

Het grootste deel van onze donaties gaat naar de Association Trésor – de lokale boswachters. Met uw steun kunnen zij het Trésorreservaat en Bagne des Annamites beschermen. Daarnaast werken we samen met de Universiteit Utrecht aan onderzoek en onderwijs voor betere bescherming van het regenwoud.

Weinig overhead

Stichting Trésor maakt zelf gelukkig weinig kosten. Het overgrote deel kan direct worden besteed op de manier waarop je donatie de meeste impact heeft: natuurbescherming in Frans-Guyana. Van iedere euro die wordt besteed, wordt gemiddeld meer dan 90 cent uitgegeven aan natuurbescherming in het regenwoud.

Jaarlijkse bijdrage

Stichting Trésor ondersteunt het werk van onze zusterorganisatie, de Association Trésor in Frans-Guyana. We doen jaarlijks in ieder geval twee bijdragen: één voor de bescherming van het reservaat Trésor en één voor de bescherming van Bagne des Annamites.

Projecten financieren

Het komt voor dat onze stichting uitzonderlijke donaties ontvangt. Met deze buitengewone donaties stemmen kunnen we extra projecten financieren – een strategie waardoor de Association Trésor al jaren toonaangevend is in Frans-Guyana. U kunt zelf ook bijdragen aan een concreet project. Kijk daarvoor eens tussen onze projecten.

Financieel betrouwbaar

Het bestuur van onze stichting besluit in gezamenlijkheid waar het geld naartoe gaat. Jaarlijks maakt de penningmeester een financieel jaarverslag op, dat wordt opgenomen in ons algemeen jaarverslag. Dit financiële jaarverslag wordt vastgesteld na een controle van een onafhankelijke kascommissie. Zo kunnen wij u garanderen dat uw donatie goed terechtkomt!